شناسهٔ خبر: 178003 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی ایمن سازی فاز یک محور دهلران - مهران آغاز شد 

کلنگ زنی پروژه عملیات اجرایی ایمن سازی فاز یک محور دهلران - مهران( محدوده زعفرانیه) با حضور نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه‌خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام، از آغاز عملیات اجرایی ایمن‌سازی فاز یک محور دهلران - مهران (محدوده زعفرانیه) خبر داد و گفت: مجموع این پروژه ۶۰ کیلومتر طول دارد که در فاز اول آن، ۲۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه، از محل اعتبارات پیمانی ۲ هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات امانی نیز هزار میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

چشمه‌خاور با اشاره به اینکه در مجموع ۳ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه خواهد شد، تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این پروژه در بازه زمانی ۲ ساله تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: همچنین با حضور نماینده حوزه جنوبی استان و جمعی از مسئولان، عملیات اجرایی پروژه بهسازی و تعریض گردنه حادثه‌خیز محور دنه زرین‌آباد از توابع شهرستان دهلران آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طول این مسیر یک کیلومتر است که با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات امانی و پیمانی این سازمان اجرایی می‌شود.